Gra w angielskiej wersji językowej, z holenderską okładką, nowa, zafoliowana.
Until Dawn to trójwymiarowa gra przygodowa zrealizowana w konwencji horroru, która pierwotnie była tworzona z myślą o konsoli PlayStation 3 i kontrolerze ruchu PlayStation Move. W połowie 2014 roku poinformowano jednak, że tytuł został przeprojektowany i trafi na PlayStation 4, a do sterowania używany będzie DualShock 4.
Deweloperem produkcji jest brytyjskie studio Supermassive Games, odpowiadające za tytuły, takie jak Tumble, Start the Party czy Doctor Who: The Eternity Clock. Gracze rozpoczynający rozgrywkę nie powinni oczekiwać psychologicznego horroru, stopniowo budującego napięcie dzięki odpowiedniemu klimatowi. Fabuła Until Dawn czerpie bowiem wzory z typowych hollywoodzkich filmów grozy klasy B. Głównymi bohaterami tytułu są nastolatkowie, przebywający w odciętym od świata miejscu w górach. Zebrali się oni w rocznicę tajemniczego zaginięcia ich przyjaciółki z klasy, by raz na zawsze zapomnieć o tej ciążącej nad nimi sprawie. Sielanka dość szybko zmienia się w koszmar i osiem osób musi teraz walczyć o życie.
Akcję obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby, a rozgrywka przypomina to z czym mieliśmy do czynienia w Heavy Rain od studia Quantic Dream. Podczas zabawy uczestniczymy bowiem w kolejnych scenkach, podczas których dokonujemy rozmaitych wyborów, w stylu schować się, czy uciec, zaatakować, czy przemknąć obok wroga niezauważonym itd. Każda decyzja wpływa na dalszy przebieg zabawy, a od czasu do czasu stajemy przed ważnymi dylematami, które w znaczący sposób wpływają na całą historię. Momenty te sygnalizowane są ikoną motyla, dlatego też system ten nazwano Efektem Motyla.
Until Dawn nie wybacza błędów, w związku z czym podejmowane wybory są ostatecznymi. Jeżeli więc dokonamy nieodpowiedniej decyzji i kierowana przez nas postać zginie, to żegnamy się z nią na stałe. W grze możliwa jest nawet sytuacja, w której wszyscy bohaterowie umierają. Dzięki takiemu podejściu do rozgrywki, produkcja oferuje setkę rozmaitych zakończeń, przy czym jednokrotne przejście kampanii zajmuje około 9 godzin.
Tytuł napędzany jest przez technologię użytą w grze Killzone: Shadow Fall, dzięki czemu oprawa graficzna produkcji stoi na wysokim poziomie. Warto także wspomnieć, że fabuła została stworzona we współpracy dwóch filmowych scenarzystów horrorów – Larry’ego Fassendena (Ostatnia zima, Habit) oraz Grahama Reznicka (Plaga wampirów, I Can See You). Z kolei w bohaterów produkcji wcielili się tacy aktorzy, jak Rami Malek (Need for Speed, Saga Zmierzch: Przed świtem. Część 2), Brett Dalton (Agenci T.A.R.C.Z.Y., Lincoln: Historia zamachu) czy Hayden Panettiere (Herosi, Kocham Cię Beth Cooper).
Źródło: http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=19249